20100208

TEKANAN PERASAAN !!!!!

memulakan pagi isnin yang indah dgan menanatp muke ibuku yang suci sekali lagi . hee =) hari nie mama dtg ruma sewa aku lagi . sbb ape ? smlam dah amik baju utk kotor utk dibasuh . so , hari hantar pulak baju yang sudah siap dibasuh itu . hahaha . baik kan mama i . lalala =D hari nie pon mama bwak nasi . sekali lagi nasi ! haha . hari nie lauk favourite aku lagi . tomyam . oyeahhh =) i love it . hahaha . then lepas makan mama hantar aku gi keja . entahlah . aku rase mood hari nie malas gila nak gi keja . tak tao knpe . tapi terpaksa gi jugak . sbb byak stok baju baru dah smpai kat kedai tuh . so kena kemas kemas kan kedai . smpai smpai je kedai aku dah kena panggil dgan bos . trus trus panggil aku kan . aku rilex je . tak suke lah gelabah gelabah nie . bos jumpe aku just nak bagitao and tanye aku btol ke ape yang supervisor aku dah report kat die . supervisor aku nie cina . cina lahanat kapir sundal tak sedar diri . amik kao ! die nie dengki dgan aku . sbb aku nie kan pekerja yang berwawasan . so , orang mcm aku nie haruslah ade yang setan setan nak dengki kan . lahanat hanjing punye betina cina . knpe aku angin and marah kat die ? ade ke dgan keistimewaan mulut yang tuhan dah bagi kat die , die bole report and buruk buruk kan pasal aku kat bos . die ckap aku tak buat keja . bila customer masuk kedai aku tak serve . tak sundal ke perangai supervisor lahanat sorang nie ? sial je perangai . bikin waa angin je okay =) ikuti perbicaraan aku dgan bos aku (takde edit sepatah haram pon okay . just aku gune short form jelah dlam tulisan) .

BOS : selamat tgah hari . saye semalam ade dpat report dari 'A' (superdupervisor sundal ) yang die bgtao pasal awak tak buat kerja dan tak penah nak serve customer . btol ke ?

PEKERJA BERWAWASAN : die buat report ? berani pompuan tuh buat report pasal saye . no lah bos . saye bukan nak ckap saye nie bagus ke ape . tp saye rase saye mmg bagus lah dari die . die ckap saye tak pernah serve customer ? TAK PERNAH ? ohh damn ! kalo saye tak pernah nak serve customer , tak kan target yang bos buat utk sales hari hari bole capai . kalo saye tak serve mmg tak kan cpai target sales tuh . nak harap die serve customer ? HARAM ! asyik dok mengangkang je kat dlam stor .

BOS : tp knpe die buat report ckap kamu tak serve customer ?

PEKERJA BERWAWASAN : hahaha . biase lah . mane mane ade je org yang dengki dgan kite . sbnarnye die tuh yang tak serve customer . SEBENARNYA ! die hanya serve customer bile bos dtg je . bila bos tak dtg die duduk kat counter cashier , dok dpan komputer layan intenet . bile bos dtg baru die terhegeh hegeh nak serve . saye malas lah nak ckap pjang . and mlas nak pkir perkara perkara yang tak masuk akal saye nie . ape kate bos tgok je CCTV mase bos dtg kedai and mase bos tak dtg kedai . ape die buat time tuh . okay ? deal ?

BOS : okay okay . nnti saye akan tgok . pesan saye . awak keja lah elok elok okay . bagi maju sikit ini kedai . okay .

PEKERJA BERWAWASAN : okay bos !

aku sebenarnye nak mencarut je depan bos aku pasal si sundal tuh . tapi aku cover cover . explanation aku senang je kat bos aku . TGOK CCTV . ape guna ade CCTV kalo tak tgok pergerakan pekerja pekerja and kawansan kedai . bos dgan supervisor same je sbnarnye . BODOH ! TENSIONNNN AKU LAHH !


No comments:

Post a Comment